Πέμπτη 17 Ιανουαρίου 2019

Συμπαράσταση στον αγώνα των εκπαιδευτικών!


Σήμερα είναι άλλη μια μέρα απεργίας και αγωνιστικών κινητοποιήσεων των εκπαιδευτικών σε όλη τη χώρα και συνολικά απεργίας στον δημόσιο τομέα, ενώ συνεχίζεται η κατάληψη της Πρυτανείας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Προηγήθηκαν απεργιακές κινητοποιήσεις τις προηγούμενες μέρες που κατέληξαν σε άγρια καταστολή από την αστυνομία, με τραυματίες από την πλευρά των εκπαιδευτικών. Η εικόνα ολοκληρώθηκε με την οπερετική καταδίκη της καταστολής από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και μάλιστα από την προϊστάμενη της ίδιας αυτής αστυνομίας, καταδίκη η οποία δεν εμπόδισε τη συνέχιση της καταστολής με τον ίδιο ακριβώς τρόπο.  



Τι ζητάνε οι εκπαιδευτικοί;
Με νομοσχέδιό της (το οποίο κατατέθηκε μέσα στις γιορτές και με κλειστά τα σχολεία) η κυβέρνηση προσπαθεί να καθιερώσει -συνεχίζοντας στην ίδια ρότα με τους προηγούμενους- νέο σύστημα προσλήψεων μέσω του λεγόμενου προσοντολογίου, στην ουσία πετώντας έξω από το σύστημα χιλιάδες αναπληρωτές που τόσα χρόνια γύριζαν όλη την Ελλάδα συγκεντρώνοντας μόρια: κάτι που τους είχαν υποσχεθεί ότι θα τους διασφάλιζε τη θέση εργασίας τους. Τώρα, για να διοριστούν οι ελάχιστοι και πολύ κάτω από τις πραγματικές ανάγκες εκπαιδευτικοί που θα διοριστούν, πρέπει να έχουν μαζέψει πολύ περισσότερα προσόντα από αυτά τα χρόνια περιπλανήσεων ανά την Ελλάδα. Πρέπει να κάνουν μεταπτυχιακά (πληρώνοντας), να αποκτήσουν πιστοποιήσεις (πληρώνοντας), να κάνουν σεμινάρια (πληρώνοντας). Να γίνουν κυνηγοί προσόντων.

Μας θυμίζει κάτι;
Την περίφημη πιστοποίηση για μας τους μεταφραστές, που εδώ και χρόνια μας διαφημίζουν ότι θα μας λύσει όλα τα προβλήματα. Κυνήγι προσόντων, κι όποιος αντέξει (να πληρώνει)! Αλλά η δημιουργία περισσότερων σχολών μετάφρασης στα πανεπιστήμιά μας; Ουτοπία! Η δωρεάν εκπαίδευση και μετεκπαίδευσή μας από το κράτος; Λαϊκισμός!
Έτσι, ουτοπία και λαϊκισμός θεωρείται από κάποιους και η πραγματική ανάγκη να έχουμε μόνιμους εκπαιδευτικούς για τα σχολεία όλης της χώρας. Ουτοπία και λαϊκισμός να πηγαίνουν τα λεφτά στην παιδεία και όχι, ας πούμε, στο ΝΑΤΟ (4 δις κάθε χρόνο). Ουτοπία και λαϊκισμός να θεωρείται το πτυχίο των εκπαιδευτικών η μόνη προϋπόθεση για να δουλέψουν. Ουτοπία και λαϊκισμός να καταργήσουμε το φαινόμενο να έχουμε «αναπληρωτές» που δεν αναπληρώνουν τίποτε άλλο παρά τον εαυτό τους!
Συμπαράσταση, λοιπόν, στον αγώνα των εκπαιδευτικών για μόνιμους διορισμούς ανάλογα με τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης, μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών, ανεξαρτήτως «προσόντων» και προϋπηρεσίας, σύγχρονα σχολεία και σύγχρονη, δωρεάν εκπαίδευση για όλους σε όλες τις βαθμίδες!
Ο αγώνας των εκπαιδευτικών είναι αγώνας για μόνιμη και σταθερή δουλειά, αγώνας ενάντια στις ευέλικτες εργασιακές σχέσεις. Είναι αγώνας όλων μας.



ΥΓ.  Κάποιοι μας λένε ότι η πιστοποίηση στους μεταφραστές πρέπει να γίνει γιατί δεν είναι δυνατόν να καλυφθούν από τα πανεπιστήμια όλες οι γλώσσες (λες και καλύπτονται ικανοποιητικά έστω κάποιες). Να όμως που το κυνήγι προσόντων δεν αφορά μόνο τους μεταφραστές και υλοποιείται πιστά και μεθοδικά σε όλους τους κλάδους. Αφορά την αποσύνδεση των πτυχίων από τα εργασιακά δικαιώματα, την ευελιξία, την ακόμη μεγαλύτερη παρέμβαση των εργοδοτών στο εκπαιδευτικό έργο ή μέθοδο ανακύκλωσης της ανεργίας. Αφορά, τελικά, στρατηγική επιλογή του κεφαλαίου που δεν έχει καμία σχέση με τα δικά μας συμφέροντα.